Infarom Publishing

Instructiuni autori

 
  contact | ajutor | servicii | index  
   
 
Meniu  
Resurse  
Specificatii tehnice  
Etapele publicarii  
Moduri de publicare  
Tarife si comisioane
Trimiteti materialul  
Proiecte  
   

 



   Publicarea unei carti a fost si ramane o aventura a autorului, chiar daca sistemul POD a usurat considerabil demersul acestuia de a-si vedea titlul pe piata si a diminuat la minim riscurile sale financiare, dar si ale editurii.
   Pentru a va inregistra ca autor, completati formularul corespunzator din pagina Trimiteti materialul.

   Conditii editoriale
   Pentru ca un material propus spre sa fie acceptat de catre editura pentru publicare clasica sau POD, el trebuie sa respecte cateva conditii minimale:
   - lucrarea nu trebuie sa fie un plagiat; pentru pasajele preluate din alte lucrari aflate sub copyright, bibliografia trebuie sa mentioneze sursele respective.
   - subiectul poate fi oricare, mai putin pornografia si instigarea la violenta si ura de orice fel, defaimarea si ofensa adusa persoanelor sau institutiilor;
   - continutul nu trebuie sa contina sectiuni incadrate intr-unul din subiectele prohibite de mai sus, indiferent ponderea lor;
   - textul trebuie sa fie corect din punct de vedere al exprimarii, gramaticii si ortografiei; sunt acceptate texte cu astfel de greseli intr-o pondere minimala, care pot fi corectate si nu pun sub semnul intrebarii educatia de baza a autorului;
   - expunerile deductive trebuie sa aiba consistenta logica si sa plece de la premise demonstrabile, observabile sau verificabile.
   Dincolo de aceste cerinte de baza, editura isi rezerva dreptul de a refuza orice material despre care considera ca este suspicios in ceea ce priveste drepturile de autor sau consistenta logica, pe baza unor criterii proprii.

   Procentul statistic de respingere a materialelor propuse ca nerespectand conditiile minimale editoriale este de circa 20%.
   Majoritatea titlurilor sunt publicate in sistemul POD, prin care autorul preia o parte din riscurile de nevandabilitate, participand la cheltuielile de publicare. Procentul statistic de preluare pentru publicarea clasica a manuscriselor acceptate (prin care editura preia toate cheltuielile
initiale si riscurile investitiei) este de circa 3%.

   Odata manuscrisul finalizat si acceptat, orice autor il poate vedea publicat in mai putin de 2 luni si pus la dispozitia retailerilor.
   Ca in cazul oricarui nou produs, calitatea sa nu este insa o conditie sine-qua-non a succesului de piata. Conteaza la fel de bine descrierea, ambalajul, publicitatea facuta produsului si, nu in ultimul rand, pretul acestuia.
   Puteti scrie o carte deosebita, care sa contina informatie vitala, sau un roman care nu poate fi lasat din mana. Aceste carti, oricat de bune, nu vor capta insa atentia cititorilor intre milioanele de titluri de pe piata expuse prin internet, decat cu ajutorul unui marketing propice.
   Iata de ce autorul POD trebuie sa fie - sau sa invete sa fie - un bun marketer al propriilor titluri, independent de marketingul editurii. 
   Inainte de aceasta insa, el trebuie sa isi construiasca lucrarea cu profesionalism, pentru a genera o carte de calitate, atat in ceea ce priveste continutul, cat si forma in care acesta este prezentat.
   Faptul ca publicarea POD nu este foarte restrictiva si ofera credit aproape total autorului il poate determina pe acesta sa grabeasca finalizarea cartii, sa-i reduca din atentia la detalii si din timpul acordat corecturii. Aceasta inconsecventa poate lasa manuscrisul final cu greseli, fie si numai de ortografie sau de tastare, care pot scapa inclusiv de verificarea corectiva a editurii. 
   Efectul acestor scapari se poate vedea in vanzarile ulterioare, astfel: Preponderent, cititorii cumpara cartea fara a-i vedea continutul (pe intenet) sau, cel putin, fara a-i parcurge initial un text suficient de lung (in librarii fizice). Ei cumpara pe baza descrierii si a altor elemente de marketing (coperta, recenzii, ratinguri, etc.). In special daca titlul este unul nou pe piata, aceste criterii de decizie primeaza. Abia cand cumparatorul ajunge acasa si parcurge textul cartii in detaliu, va observa eventualele scapari - greseli de tipar, ortografie, traducere, editare, etc.
   In functie de ponderea acestor greseli, cititorul poate posta un comentariu sau un rating negativ la adresa titlului pe site-ul de unde l-a cumparat sau pe alte forumuri de specialitate. Aceste comentarii negative raman afisate si influenteaza viitorii potentiali clienti, cu efect imediat si uneori permanent in vanzari.
   Mai mult, majoritatea retailerilor care stocheaza titlul (chiar in cantitati mici), vor renunta definitiv la a mai achizitiona titluri ale respectivului autor si ale editurii, in urma eventualelor cereri de returnare din partea cititorilor. Iata de ce prima sugestie pe care o facem viitorilor autori este: 
Acordati o grija deosebita verificarii personale, de la editarea textului, la ortografie si traducere; parcurgeti textul de mai multe ori inainte de a-l trimite editurii, scanand eventualele greseli si corectandu-le.

   Daca manuscrisul va fi tradus in limba engleza, folositi un traducator profesionist, specializat in domeniul cartii dvs. Dupa realizarea traducerii, recomandam folosirea unui editor-corector nativ de limba engleza, chiar daca acest demers presupune cheltuieli suplimentare. Foarte frecvent, mai ales in texte specializate, traducerea in engleza a unui nativ roman genereaza idioame corecte gramatical, dar care nu au intelesul si forma uzitata in limba engleza curenta. Dupa traducere si corectare nativa, re-editati cu atentie aranjarea in pagina a continutului, al carui text a fost modificat. Este necesara si parcurgerea textului in limba engleza, pentru a scana eventuale greseli involuntare ale traducatorului/corectorului. Recomandam folosirea serviciului de traduceri profesioniste INFAROM.

   Recomandam editarea manuscrisului in Microsoft Word 2003 sau superior. Odata ce continutul cartii dvs. este finalizat si bine pus la punct in forma finala, trebuie sa va concentrati asupra realizarii corecte a fisierelor finale necesare setarii titlului. Este bine ca inca de la crearea primului fisier Word continand materialul propus spre publicare sa fie respectate cerintele tehnice ale fisierului interiorului, in ceea ce priveste dimensiunile, marginile, paginatia, fonturile si culorile. Recomandam folosirea urmatorilor parametri de editare in Word, cu exceptia cartilor foto care pot necesita formaturi mai mari: dimensiuni pagina A5, 6 x 9 inci sau 5 x 8 inci, margini 1,5 - 2 cm pe toate laturile, centrare stanga-dreapta si sus-jos, fonturi Times New Roman de 10 - 12 pentru text, 16 - 24 pentru titluri capitole si subcapitole, inceperea unui capitol nou pe pagina cu numar impar, numerotare pagini centrata in partea de jos, fara numar pe prima pagina. In pagina de copyright se lasa spatii libere care vor fi completate cu urmatoarele date trimise de catre editura: caseta editurii, ISBN, descriere CIP, nota copyright.
   Important: Pentru materialele in lb. romana,
editati manuscrisul folosind toate diacriticele. Neutilizarea diacriticelor nu poate fi corectata prin verificarea corectiva, materialul fiind returnat autorului pentru re-editare.

   In urma verificarilor corective, parcurgeti de fiecare data panoramic toate paginile pentru a detecta eventualele schimbari in paginatie datorate modificarilor de text.

   Titlul trebuie sa fie atractiv si sa exprime continutul cartii. Datorita faptului ca distributia se desfasoara in mare parte prin internet si ca datele se propaga in format text, este bine ca titlul ales sa contina cat mai multe cuvinte cheie, pentru a fi returnat de cat mai multe accesari ale motoarelor de cautare. Pentru cartile specializate, este recomandata folosirea formatului titlu: subtitlu (exemplu: Manual tehnic domestic: Cum sa reparam singuri aparatele casnice)

   Coperta este un element de marketing al cartii foarte important; multi clienti comanda o carte exclusiv dupa criteriul atractivitatii copertei; de aceea recomandam sa colaborati cu o persoana calificata in editarea de imagine si design artistic pentru realizarea acesteia. Daca editati coperta pe cont propriu sau in colaborare cu un profesionist, asteptati mai intai ca editura sa va trimita calculatia latimii cotorului, in functie de formatul ales si numarul final de pagini.

   Fisierul PDF continand interiorul cartii trebuie generat cu un software profesional, pentru a fi siguri ca prezerva formatarile documentului initial si dimensiunile (pagina, margini) ale acestuia. Versiunile mai noi ale printer-driver-ului Acrobat Distiller indeplinesc aceste conditii, pe cand multe din programele gratuite aflate pe internet (operand cautari dupa "PDF converter", "PDF printer driver", "convert doc to pdf") nu le indeplinesc. Dupa generarea fisierului final, parcurgeti documentul PDF verificand daca toate elementele editate in Word au ramas la locul lor si sunt vizibile.

   Mai multe detalii privind structura si cerintele tehnice ele fisierelor finale gasiti in sectiunea Specificatii tehince, precum si in Manualul de operare POD.

   Marketingul propriu trebuie desfasurat ori de cate ori aveti timpul necesar, preferabil regulat. Urmariti pe internet listingurile in care apare titlul dvs. (in special pe Amazon), postati propriile recenzii si comentarii, contribuiti la discutiile pe forumurile de specialitate legate de subiectul cartii, publicati articole, facand referire mereu la titlul dvs., in general folositi toate mijloacele internetului pentru a creste expunerea cartii dvs., cu rezultate directe in cresterea volumului de vanzari. Mai multe detalii privind marketingul propriu gasiti in sectiunea Resurse.

   Intentia de revizuire unui titlu intrat in productie se anunta editurii pe e-mail, iar noile fisiere revizuite se trimit printr-un formular special pus la dispozitie de editura. 
   Un titlu poate fi retras din productie si din catalogul digital cu un preaviz de 30 de zile. Pretul stabilit pentru un titlu poate fi modificat cu un preaviz de 45 de zile.

 

 
  contact | ajutor | servicii | index