Infarom Publishing

Distributie si marketing

 
  contact | ajutor | servicii | index  
   
 
Meniu  
Instructiuni autori
Resurse  
Specificatii tehnice  
Etapele publicarii  
Moduri de publicare  
Tarife si comisioane
Trimiteti materialul  
Proiecte  
Librarie  
   

 

 



   Prin parteneriatul cu cei mai mari distribuiori internationali si locali, distributia de baza a titlurilor publicate de editura INFAROM este asigurata, avand o acoperire impresionanta - peste 90% din piata de retail din SUA si Marea Britanie si o portiune din piata european-continentala, in plina expansiune.
   Pentru piata internationala, principalul distribuitor este Ingram Book Group, lidrul mondial al industriei cartii. Alti distribuitori si engrosisti de top care mai comercializeaza titlurile INFAROM sunt Baker & Taylor, Barnes & Noble (SUA), Bertrams si Gardners (Marea Britanie), Hachette Book Group (Franta).
   Aproximativ 30% din vanzarile de carte prin internet sunt realizate de compania Amazon, prin librariile sale virtuale in care sunt listate peste 5 milioane de titluri. Datorita colaborarii dintre Amazon si aggregator (subsidiara a grupului Ingram), orice titlu publicat prin editura noastra care indeplineste cerintele standard editoriale va apare la scurt timp pe site-ul principal al Amazon si pe site-urile sale internationale. Pentru mai multe detalii privind sistemul POD, vizitati sectiunea Ce inseamna POD.

   Pentru piata din Romania, reteaua de distributie include retaileri web si distribuitori de carte cu acoperire nationala.

   Ingram Book Group - www.ingrambook.com
   Este cel mai mare distribuitor de carti din lume, aprovizionand zeci de mii de librarii fizice si virtuale din intreaga lume. Ingram stocheaza titluri de la un numar restrans de edituri, selectionate pe baza unor criterii de calitate si eficienta, publicate atat in sistem clasic, cat si POD. De asemenea, intermediaza comenzi in sistem POD de la toti retailerii care au acces la cataloagele sale.
   Ingram a inceput sa activeze in industria cartii din 1964, devenind numarul 1 mondial datorita sistemelor de distributie inovatoare pe care le-a implementat si promovat. Incepand din anii '90, odata cu extinderea internetului, Ingram a reusit sa puna la punct un sistem performant de distributie si marketing POD, avand o larga deschidere internationala, prin care s-a mentinut in topul distribuitorilor in industria cartii.
   Grupul Ingram are peste 2000 de angajati, lucreaza cu peste 43000 de edituri din intreaga lume si deserveste peste 50000 de clienti, retaileri sau engrosisti.

   Amazon - www.amazon.com
   Este gigantul librariilor virtuale ale editurilor. Cu peste 15000 angajati in SUA, un trafic mediu saptamanal de peste 2 milioane vizitatori (numai pe site-ul principal) si peste 5 milioane de titluri in stoc, Amazon a realizat o cifra de afaceri de 11,5 miliarde de dolari pe 2006. Cu timpul, compania a diversificat gama produselor comercializate, la cartile clasice adaugandu-se carti electronice, programe soft, DVD-uri, electronice, etc.
   Amazon are un sistem bine pus la punct de listare a cartilor, care include sectiuni de recenzii si comentarii cu ratinguri ale cititorilor, mijloace de promovare in interiorul si exteriorul site-ului, insertii ale editurilor, programul "search inside" (prin care se pot viziona pagini ale cartilor listate fara posibilitatea copierii), precum si un sistem performant de afiliere (orice website isi poate crea un cont de asociat prin care sa distribuie titluri de pe Amazon, fara a fi nevoie sa isi creeze propriul stoc de carti sau sa participe la livrare).
 
   Amazon opereaza si prin alte 6 site-uri internationale, in Canada, Marea Britanie, Franta, Germania, Japonia si China: www.amazon.ca, www.amazon.co.uk, www.amazon.fr, www.amazon.de, www.amazon.co.jp, www.joyo.com.

   Barnes & Noble - www.bn.com
   Distribuitor international si retailer de top, activand pe piata cartii si pastrand brand-ul din anii 1960. Gestioneaza peste 1 milion de titluri si vinde circa 300 de milioane de carti anual. Detine o retea proprie de librarii pe teritoriul SUA, care stocheaza peste 200.000 de titluri, precum si o librarie virtuala uriasa, cu o sectiune importanta de carti electronice. Detine o retea separata de peste 600 de librarii scolare si academice americane.

   Baker & Taylor - http://www.baker-taylor.com
   Distribuitor american de carti si produse de divertisment (muzica, filme, etc.) cu o istorie de peste 140 de ani. Furnizeaza titluri catre retaileri din intreaga lume, precum si catre bibliotecile scolare si academice. Detine si un grup editorial, precum si o platforma de servicii POD si distributie continut digital.

   Follet Higher Education Group - www.fheg.follett.com, www.efollet.com
   Distribuitor american de carte adresata studentilor si elevilor, cu o istorie de 137 de ani, detinand o retea nationala proprie de peste 850 de librarii. Grupul deserveste peste 1800 de librarii independente fizice si virtuale din campusurile liceelor, colegiilor si universitatilor din SUA si Canada, avand o cifra de afaceri curenta de aproximativ 3 miliarde de dolari anual. Titlurile distribuite sunt preponderent din categoriile scolare/academice.

   Gardners - www.gardners.com
   Engrosist si distribuitor britanic de top de carti si muzica, cu circa 2 milioane de titluri in catalog, operand la nivel international. Detine si o platforma de servicii POD.

   Bertrams - www.bertrams.com
   Engrosist si distribuitor britanic de top de carti, muzica si software, fondat in 1968, operand la nivel international. Furnizeaza titluri si catre librariile scolare si academice din Marea Britanie.

   Hachette Book Group - www.hachettebookgroup.com
   Grup editorial si de servicii de distributie de carte si presa, operand pe piata din Franta, subsidiara a Hachette Livre, a doua editura din lume, cu o istorie de peste 170 de ani. Prin parteneriatul cu Ingram Book Group din 2009, grupul a deschis o facilitate de distributie POD in Franta pentru titlurile celor doua grupuri.

   AbeBooks - www.abebooks.com 
   Librarie virtuala de tip marketplace, numarul 2 mondial in distributia online de carti si numarul 1 mondial ca cifra de afaceri in acest domeniu, cu peste 70 de milioane de titluri (carti noi si uzate) listate de peste 13000 librarii independente din intraga lume. AbeBooks are milioane de clienti inregistrati care comanda in total peste 25000 de carti zilnic prin cele 5 site-uri ale sale: www.AbeBooks.com, www.AbeBooks.co.uk, www.AbeBooks.de, www.AbeBooks.fr, www.Iberlibro.com. AbeBooks vinde carti din 1996 si si-a pastrat aceasta specialitate exclusiva cu succes. Compania are sediul in Canada, cu filiale in SUA, Germania si Spania.

    Alibris - www.alibris.com
   Librarie virtuala de tip marketplace de top pentru carti noi si uzate, precum si carti rare sau care nu se mai tiparesc. Compania conecteaza clientii care iubesc cartile, muzica si filmele cu cei mai importanti vanzatori independenti din 45 de tari din toata lumea. Tehnologia si logistica lor avansata le permit sa ofere peste 60 de milioane de titluri clientilor, librariilor si retailerilor, printre care Amazon, Barnes & Noble, Books-A-Million, Borders si Chapters/Indigo. Compania a fost infiintata in 1998 si achizitionata de Oak Hill Capital Partners in 2006. Alibris opereaza de asemenea in Marea britanie, prin site-ul sau www.alibris.co.uk.

   Espresso Book Machine (Espressorul de carti)
   Espressorul de carti (ATM-ul de carti) reprezinta cea mai recenta tehnologie POD, fiind realizat de compania americana On Demand Books in colaborare cu Xerox, in 2006. Este o masina care indeplineste toate functiile unei mini-tipografii POD (printare, taiere, legare, copertare), fara interventie umana, fiind capabila sa realizeze la comanda o carte in cateva minute. Masina este conectata la un computer cu acces public, prin care orice client isi poate comanda titlul dorit din catalog. Computerul espressorului este conectat la reteaua POD globala Ingram, prin care utilizatorul are acces la peste 4 milioane de titluri indiferent de locatia sa. Espressoarele de carti se gasesc acum in mari biblioteci ale lumii, universitati si librarii independente de pe toate continentele, extinderea fiind continua. Pentru a viziona un filmulet infatisand espressorul de carti in actiune, click aici.

...............................................................................................................................................

   In afara distributiei de baza rezultate din parteneriatul cu Ingram si colaborarea cu ceilalti distribuitori din SUA si Europa, precum si din listarea titlurilor prin cei mai importanti retaileri, INFAROM desfasoara si un marketing independent pentru promovarea titlurilor sale. Campaniile folosesc atat mijloace on line (e-marketing), cat si clasice, fiind targetate in special pe comunitati cu anumite interese si pe retaileri cu specializare pe un anumit domeniu editorial.
   Pentru titlurile considerate ca avand un potential deosebit de vanzari, se realizeaza campanii suplimentare la nivel local (printr-un marketing direct catre retaileri), precum si campanii de vanzare a drepturilor de publicare in alte limbi. Titlurile respective pot fi prezentate inclusiv la marile targuri internationale de carte (Frankfurt, Londra, Praga, Tokyo, etc.). Astfel de campanii necesita fonduri suplimentare, care pot fi completate prin contributia autorului, in urma negocierii si semnarii unui contract de publicitate. Campaniile suplimentare sunt proiectate din momentul in care se constata un volum al vanzarilor consistent si regulat pentru titlul respectiv.

...............................................................................................................................................   

   Si pentru titlurile publicate in limba romana, distributia la nivel international este asigurata de distribuitorii principali. Titlurile apar in cataloagele distribuitorilor la sectiunea books in Romanian, iar potentialii clienti vor proveni din comunitatile romanesti din SUA, Canada, Australia si Europa.
   In Romania, distributia se realizeaza prin librarii virtuale, precum si in teritoriu, prin distribuitorii de carte parteneri Infarom:

   Librarie Net - www.librarie.net
   Libraria virtuala Librarie.net este liderul de trafic al retailerilor web de carti din Romania (peste 30000 vizitatori zilnic). Libraria opereaza cu stocuri fizice si gestioneaza peste 20000 de tituri din circa 100 categorii editoriale, oferind sisteme de afiliere pentru revanzare cu stoc virtual.

   Elefant - www.elefant.ro
   Libraria virtuala Elefant are in inventar peste 12000 de titluri de carte fizica si peste 3000 titluri ebook, fiind numarul 2 national in distributia online de carte. Libraria opereaza cu stocuri fizice si are sistem de afiliere.
A fost recompensata cu Premiul pentru cea mai buna strategie digitala la prima editie a Galei Industriei de Carte din Romania (2012).

   Bookland Store - www.book-land.ro
   Retailer de carti clasice si ebook care opereaza atat printr-o librarie virtuala, cat si in Bucuresti, avand standuri de carte in marile mall-uri.

   Librariile Marques
   Retailer de carti specializat in stiinta, arta, filosofie, carti biografice, memorii si monografii locale.

   Bookbyte - www.bookbyte.ro
   Librarie virtuala de carti electronice in diverse formaturi, oferind inclusiv dispozitive de citire ebook.

   Biblios - www.biblios.ro
   Librarie virtuala cu titluri in format clasic si ebook.

   DDC - www.ddc.ro
   Infiintat in 2002, DDC (Depozitul de Carte Distributie) este lider pe piata distribuitorilor de carte din Romania cu o cota de piata de peste 30%. Pe o suprafata de 2000 mp, adaposteste peste 40000 de titluri de carte, de la peste 400 de edituri pentru care asigura o distributie nationala si internationala. Oferta DDC acopera toate domeniile de interes, de la cartea tehnica la literatura de calitate, de la manuale scolare si dictionare, pana la cartea pentru copii. DDC este membru al RTC Holding, care include si reteaua de magazine Diverta.


...............................................................................................................................................

   Pe toata perioada de derulare a contractului de publicare, autorul este incurajat si consiliat in a desfasura propriul marketing online pentru a-si promova cartea si a creste volumul vanzarilor, in beneficiul ambelor parti, indiferent ca este vorba de un titlu in limba romana sau engleza. Sistemul POD permite aceasta participare a autorului la marketingul titlurilor sale, cu rezultate vizibile in vanzarile de carte (vezi sectiunea Resurse).

 

 
  contact | ajutor | servicii | index